• fi
    • et
    • en
    • da
    • no
    • sv

5 arvokasta vinkkiä sähköiseen kaupankäyntiin toukokuu 2021

Alla on koottu vinkkejä toukokuulle 2021 – hyvää toteutusta!

Korjaa Google Analytics

Huhtikuun 26. päivän jälkeen julkaistavien iOS-sovellusten on noudatettava sovellusseurantaa.

läpinäkyvyyssääntöjä (ATT) ja pyytävät lupaa, kun ne käyttävät tiettyjä tietoja muiden yritysten sovelluksista ja verkkosivustoista mainostarkoituksiin, vaikka ne käyttäisivät niitä jo käyttäjän suostumuksella.

Jos haluat tietää, mikä on oikea analytiikka sähköiselle yrityksellesi, lue nämä Googlen ohjeet ja toteuta muutokset.

Lue lisää siitä, miten Google noudattaa Applen iOS 14 -sääntöjä.

PWA-teknologia nostaa päätään

Jos harkitset sähköisen kaupankäynnin päivittämistä, tutustu PWA-teknologiaan (progressiivinen verkkosovellus). ”Mobile first” on nyt todellisuutta. Mutta onko tarpeen rakentaa erillinen mobiilisovellus, kun voit luoda kaksi yhdessä? PWA:n avulla voit rakentaa sähköisen ratkaisun erittäin mobiiliystävälliseksi käyttäjälle, joka hyödyntää myös mobiilisovelluksen ominaisuuksia.

  • PWA on Googlen vuonna 2015 kehittämä headless-arkkitehtuuri.
  • PWA on itsenäinen etusovellus, joka on vuorovaikutuksessa järjestelmän backendin kanssa – sen avulla voit helposti vaihtaa back endiä tulevaisuudessa muuttamatta luotua suunnitteluratkaisua tai päinvastoin.
  • Nykyaikainen tekniikka, mobiili natiivinäkymä
  • Markkinointia ja käyttäjämatkaa tukevat notifikaatiot tarjoavat laajan mahdollisuuden sitoutua asiakkaaseen ostopisteessä.
  • Muita PWA:n etuja ovat nopeus, käyttäjäkokemus ja SEO-optimointi (Google pitää uusista teknologioista).

Eri yhteisöt kehittävät PWA-teknologioita, lue lisää Magento PWA:sta täältä →

Sähköisen kaupankäynnin muuttaminen ympäristöystävälliseksi ja kestäväksi on yksi suurimmista suuntauksista.

Ympäristöjalanjälkeen kiinnitetään yhä enemmän huomiota kaikkialla maailmassa. Kestävästä kehityksestä on tulossa yhä tärkeämpää. Sekä kuluttajista että yrityksistä on tulossa ympäristötietoisempia. Tämän seurauksena kuluttajat ovat entistä tietoisempia siitä, missä he tekevät ostoksia, niiden vaikutuksesta ympäristöön ja niihin liittyvistä vaikutuksista. Eräässä tutkimuksessa todettiin, että 50 prosenttia vastaajista toivoi muotiteollisuudelta kestävyyttä ja 75 prosenttia vähemmän pakkauksia. Monet yritykset löytävät keinoja ympäristöystävällisempään toimintaan mahdollisuuksien mukaan ilman paperia, käyttämällä biohajoavia pakkauksia ja kierrätettäviä tarvikkeita.

Oletko miettinyt, miten voit tehdä yrityksestäsi vihreämmän? Jos et, aloita jo tänään, sillä kuluttajien odotukset ovat korkealla.

B2B kasvaa … ja muuttuu

Statistan mukaan yritysten B2B-kauppojen maailmanlaajuisen vähittäismyynnin odotetaan olevan 1,1 biljoonaa dollaria vuonna 2021.

Forresterin mukaan viime vuoden lopussa lähes puolet kaikista aikuisista oli tuhatvuotiaita, mikä tarkoittaa myös tuhatvuotiaiden B2B-ostajien määrän kasvua. Tämä yleisö haluaa tehdä ostoksia helposti verkossa milloin tahansa, eikä myyjän läsnäolo ole aina odotuksena.

Koronaviruksen puhkeaminen toi selvästi esiin myyntiprosessien tehottomuuden, josta tuotemerkit eivät olleet aiemmin tietoisia. McKinseyn mukaan taudin puhkeamisen ansiosta yli 75 prosenttia B2B-ostajista suosii verkko-ostoksia ja etämyyntiä kasvokkain tapahtuvan vuorovaikutuksen sijaan, ja vain 20 prosenttia B2B-ostajista harkitsee paluuta kasvokkain tapahtuvaan myyntiin. Tuotteiden saatavuutta ja ostamisen helppoutta pidetään suurimpana arvona. Toisesta merkityksettömästä tekijästä – turvallisuudesta – tuli yhdessä yössä prioriteetti. Kilpaillakseen tulevina vuosina tuotemerkkien on vastattava näihin tarpeisiin ja samalla reagoitava nouseviin trendeihin, kuten turvalliseen noutoon paikan päällä ja joustavampiin toimitus- ja maksuvaihtoehtoihin.

Divanten vuoden 2021 ennusteiden mukaan B2B-kasvu on yksi markkinoiden, tiedonhallinnan, tietoturvan ja maksujen keskeisistä kasvualueista.

Asiakkaat suosivat videota

Vuonna 2019 alkoi videoiden voittokulku asiakkaiden parempaan sitoutumiseen, eikä se ole katoamassa lähiaikoina. Videon luominen sähköistä liiketoimintaasi varten on loistava tapa vangita asiakas välittömästi. Videot voivat auttaa sinua selittämään ja esittelemään tuotteitasi paremmin kuin kuvat koskaan voisivat.

Katso 17 parasta tuoteklippiä täältä →

Jaa: LinkedIn facebook
Cookie Consent EN Google Consent Mode v2 ja Cookie Consent Module Magento 2:lle
Kun GDPR otettiin käyttöön vuonna 2018, loimme sitä varten teknisen ratkaisun Magento-verkkokauppoja varten. Kahden...
Lue lisää 26. maaliskuun 2024
Gardenhouse24 Menestyksekäs sähköinen liiketoiminta Gardenhouse24: kymmenen maata kolmessa vuodessa
Viejäksi ryhtyminen on jokaisen kunnianhimoisen yrittäjän unelma – se osoittaa, että tarjoamasi tuote tai...
Lue lisää 31. tammikuun 2024

VARAA TAPAAMINEN




    Lumav - Magento kumppani

    Magento sertifioituneena kumppanina tarjamme asiakkaillemme parhaimmat ratkaisut kasvuun.