Custobar on suunniteltu virtaviivaistamaan monikanavaista asiakastietoa ja automatisoimaan markkinointia, mikä auttaa kauppiaita luomaan 360 asteen näkymän asiakaskunnastaan vähittäis- ja verkkokaupoissa. Custobarin automatisoitu markkinointijärjestelmä on suunniteltu tukemaan kaikkia markkinointitarpeita käyttäjän elinkaaren jokaisessa vaiheessa.
Custobarin edut
- Custobar sopii sekä B2B- että B2C-asiakkaille.
- Skaalautuva ratkaisu: suurimmilla Custobar-käyttäjillä on miljoonia asiakaskontakteja ja he lähettävät vuosittain satoja miljoonia ilmoituksia markkinoinnista, tilausvahvistuksista push-ilmoituksiin.
- Custobarin tuotekehitys perustuu asiakkaiden tarpeisiin, esimerkiksi RFM-matriisi ja NPS-palautekysely on kehitetty yhteistyössä asiakkaiden kanssa.
- Custobarilla on runsaasti kokemusta kaupan ja B2C-kaupan alalta.
- Custobarilla on yli 100 asiakasta 11 maassa.
- Custobar voidaan yhdistää suosittuihin verkkokauppaohjelmistoihin, kuten Magentoon, Shopifyyn ja WooCommerceen. Lisäksi tiedonsiirto voidaan toteuttaa Zendeskin, Zapierin, Sniffien, Sendgridin, Mailchimpin, RichRelevancen, Noston, LeadFamilyn, Infobipin ja Googlen kanssa.
Kattava asiakasprofiili
Custobar yhdistää asiakas-, osto- ja muut tapahtumatiedot yhdeksi asiakasprofiiliksi. Kattavat asiakastiedot mahdollistavat ymmärryksen asiakkaiden käyttäytymisestä ja tekevät asiakaskokemuksesta entistä ajantasaisemman. Custobar luo jokaisesta asiakkaasta 360 asteen näkymän, jota voidaan hyödyntää asiakaspalvelussa, verkkokaupassa ja fyysisissä myymälöissä. Näkymä voidaan konfiguroida eri rooleille tarpeiden mukaan. Asiakasprofiilista löytyvät asiakastiedot + rikastetut tiedot, ostokset kaikista kanavista (sähköinen kanava, vähittäiskauppa), verkkokäynnit (esim. mitä tuotteita käyttäjä on lisännyt ostoskoriin tai ostoskoriin), mobiilisovelluksen käyttötilastot ja kaikki muut tapahtumat, mukaan lukien asiakaspalvelukyselyt.
Automatisoitu markkinointi – kohdennetut ja automatisoidut viestit
Yksi Custobarin keskeisistä toiminnallisuuksista on kyky hallita koko asiakassuhdetta yhdellä työkalulla, olipa kyse sitten sähköpostista, tekstiviesteistä, mobiili-ilmoituksista, suoramainonnasta ja asiakaspalvelusta tai Facebook- ja Google Ads -mainontaympäristön kohderyhmistä. Kohderyhmien luomista varten on ”drag-n-drop”-segmentointityökalu – tämän avulla voit luoda dynaamisia kohderyhmiä, jotka muuttuvat tietojen muuttuessa. Kohderyhmien avulla asiakkaille voidaan lähettää kohdennettuja ja yksilöityjä viestejä heidän tilaus-, verkko- ja mobiilihistoriansa perusteella. Kunkin kampanjan osalta voit tarkastella visuaalista raporttia, jossa näkyy online- ja vähittäismyynnin muuntumisaste: kuinka monta yksikköä ja mitä tuotteita myytiin. Lisäksi voidaan lähettää tilausilmoituksia, jotka käynnistyvät tietojen muutosten perusteella ja sisältävät tilausvahvistuksen tai toimitusilmoituksen tekstiviestin.
RFM-matriisi
RFM-matriisi yhdistää asiakastietoihin perustuvan toistuvuuden, taajuuden ja rahallisen arvon, ja se luo kohdennettuja markkinointiviestejä vain kahdella napsautuksella. RFM-matriisi auttaa sinua löytämään parhaat asiakkaasi ja tulonlähteesi sekä mukauttamaan ja automatisoimaan markkinointiviestejä uusille, passiivisille, VIP- ja riskiasiakkaille.
Tuotteiden rikastaminen
Custobar seuraa, mitä tuotteita ostetaan ja mitä tuotteita ostetaan yhdessä. Tämän ansiosta automaattisissa markkinointiviesteissä ja verkkokaupassa voidaan näyttää kuhunkin tuotteeseen sopivia tuotteita sekä henkilökohtaisesti suositeltuja tuotteita.
Digitaalinen asiakaskortti
Custobarilla on mahdollista luoda mobiili kanta-asiakaskortti. Asiakas saa automaattisen tekstiviestin, jossa on linkki verkkopohjaiseen sovellukseen – näkyviin tulee viivakoodi, jota voi käyttää myymälöissä alennusten saamiseksi. Lisäksi mobiiliin kanta-asiakaskorttiin voidaan luoda kohdennettuja kampanjoita.
Custobar on vuonna 2017 perustettu suomalainen yritys. Nykyään sillä on toimistot Amsterdamissa ja Berliinissä, ja se kasvaa 100-200 prosentin vuosivauhdilla. Custobarilla on yli 100 asiakasta 11 maassa, mukaan lukien Euroopassa ja Amerikassa.
Custobarin asiakkaita ovat muun muassa Decora, Bauhof, The Body Shop, M Room, Henkel ja Kekäle.
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä, jos haluat liittää Magento-verkkokauppasi Custobar-ohjelmistoon.